piątek, 25 listopada 2016

Doświadczamy...

Można zadać dzieciom do domu? Można. 
Można samemu przygotować takie doświadczenie w klasie? Można. 
Ale pełna radość jest dopiero wtedy, gdy dzieci doświadczą same...
Radość z banalnie prostych czynności:
Radość dla ucznia... 
Radość dla obserwującego nauczyciela... 
Radość  samodzielnego nalewania wody do szklanego słoika... 
Radość z przesypywania soli...
Radość mieszania bez końca...
Radość smakowania soli...
I dużo pytań: 
Ile nalać wody?  
Czy woda powinna być ciepła czy zimna? 
Ile nasypać soli do słoika?
 Jak zawiązać nitkę na patyczku?
Czemu ta sól się już nie chce rozpuścić?
Co to znaczy roztwór nasycony?
Czy to dobrze, że sól opada na dno słoika?
Jaką długość powinna mieć nitka?
Porównywanie:
Chyba masz za dużo soli...
A ja mam za mało chyba...
Sól była zbita i wilgotna, a gdy postawiłem pudełko na kaloryferze, stała się sypka...



Embed in Blog - Collage

Ale co zrobić, gdy klasa liczy 26 uczniów? 
I równoległa klasa w tej samej sali też liczy 26 uczniów?
Czy 52 słoiczki zmieszczą się na parapecie okna? 
Oto jest pytanie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz