czwartek, 17 grudnia 2015

Czwartek z bałwankami

Tak, to był naprawdę bałwankowy czwartek. Na plastyce drugoklasiści wykonali bałwanki według instrukcji z interaktywnego kalendarza. Nie przypuszczałam nawet, że tyle radości sprawi uczniom to zadanie. Wystarczyła rolka po papierze i stara skarpeta, aby uczynić dzień wyjątkowym!
Powstały więc cudowne bałwanki, które zamieszkały na pianinie.

Następnym zadaniem było nadanie imienia bałwankowi oraz opisanie go w kilkuzdaniowej wypowiedzi pisemnej. Drugoklasiści z radością przystąpili do pisania, zwłaszcza że mieli jeszcze nadać jakąś szczególną moc swojemu bałwankowi.
Po zakończeniu zadania uczniowie odczytywali swoje wypowiedzi.

Potem bałwanki pomogły nam w matematyce. Układaliśmy je dwójkami, trójkami, czwórkami oraz zapisywaliśmy mnożenie.

Bałwanki odegrały również swoją rolę na zastępstwie z religii. Uczniowie odpowiadali na pytania zadane w języku angielskim. Ale o tym opowie już pani Patrycja w innym poście.
Udał nam się bałwankowy dzień. Dziękujemy pani Joli Okuniewskiej oraz jej uczniom za to, że wymyśliła dla nas to wspaniałe zadanie i przygotowała instrukcję!

3 komentarze:

  1. Cieszę się, że bałwanki mają u Was tak dobrze. Nasze mieszkają dosłownie wszędzie, jest ich 54...dwie klasy pracowały nad tym, by był to tłum bałwankowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne te Wasze bałwanki! Nasze mieszkają wśród reniferków i aniołków. Pozdrawiamy ze Słupska!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się projekt z bałwankami, po świętach bałwanki będą w mojej klasie!

    OdpowiedzUsuń