poniedziałek, 30 listopada 2015

Powtórka z patyczkami

Dziś utrwalaliśmy umiejętności polonistyczne: praktyczne zastosowanie alfabetu oraz pojęcie rzeczownika. A wszystko to z użyciem patyczków, na których zapisane są różne wyrazy. Uczniowie indywidualnie układali  wyrazy w kolejności alfabetycznej. Dalsza część zajęć odbywała się w grupach trzyosobowych. Uczniowie łączyli swoje zasoby i układali aż 18 wyrazów w kolejności alfabetycznej. Potem wyszukiwali rzeczowniki w patyczkowych zbiorach. W końcu, już na dywanie, grupowaliśmy  rzeczowniki na nazwy ludzi, zwierząt, roślin, rzeczy... Przy okazji ustaliliśmy, że nazwy emocji to też rzeczowniki. Zjawiska pogodowe również.
Trochę mało tych rzeczowników w naszym pudełku było... Zwłaszcza nazw ludzi. Więc od razu pojawiły się pomysły: nazwy zawodów oraz rzeczowniki wzbudzające pozytywne emocje: dzidziuś, bobas. Do nazw zwierząt dołożyliśmy dinozaura (specjalnie dla Kuby).
Czas minął tak szybko, zbyt szybko...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz