czwartek, 16 kwietnia 2015

O żabach, czyli ...

... dzieci wiedzą więcej.
Ogrom wiedzy pierwszoklasistów na temat żab przygniótł mnie dzisiaj bardzo mocno. Pozytywnie oczywiście!
Na dziś uczniowie mieli przygotować informacje lub ilustracje dotyczące żab. Przygotowali się w różny sposób. Niektórzy samodzielnie wykonali ilustracje żab. Inni przynieśli wycinki gazet lub fragmenty innych publikacji. Mieli również samodzielnie napisane ołówkiem notatki na temat żab. Przynieśli również ogromną wiedzę na temat żab. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat żab, środowiska życia, rozmnażania, poruszania się. Poznaliśmy wiele ciekawych gatunków. Wysłuchaliśmy ciekawostek o żabach latających i o największej żabie świata.
I pomyślałam sobie... gdy byłam w wieku moich uczniów, nie miałam tak łatwego dostępu do informacji. Jedynym źródłem informacji była dla mnie i moich rówieśników książka lub encyklopedia. Musiałam się udać po nią do biblioteki. Nie było ksero oraz innych urządzeń ułatwiających pozyskiwanie materiałów.
Dziś mamy komputery, tablety, internet. Możemy usiąść i w minutę zdobyć informacje, które są nam potrzebne. Możemy poczytać o żabach, pooglądać ilustracje, przepiękne zdjęcia. Możemy oglądać cudowne filmy pokazujące życie żab, posłuchać ich rechotu. Możemy wydrukować, zapisać lub podlinkować. Tak łatwo możemy się dowiedzieć...
Szkoda tylko, że nie wszyscy uczniowie przygotowali się do zajęć, mając łatwy dostęp do informacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz