poniedziałek, 16 marca 2015

Zbieramy dane w naszej klasie

... czyli o tym, jak się tworzy wykresy słupkowe.
 Przy okazji utrwalania nazw miesięcy oraz ich kolejności, wprowadzaniu znaków rzymskich postanowiłam zebrać niektóre dane w klasie.
W jakim miesiącu się urodziłeś? 
Odpowiadając na to pytanie uczniowie tworzyli na tablicy wykres słupkowy. Uczniowie otrzymali karteczki w dwóch kolorach (zróżnicowanie ze względu na płeć) i przyczepiali je do tablicy. Gdy wykres był już gotowy zadawaliśmy różne  pytania.

Wykonywaliśmy różnorodne obliczenia, porównywaliśmy liczbę urodzin w poszczególnych miesiącach. Padały pytania: o ile więcej, o ile mniej. Ile dziewczynek urodziło się w pierwszych trzech miesiącach roku? W których miesiącach urodziło się więcej chłopców niż dziewczynek?

Jaki kolor lubisz najbardziej?
Uczniowie wybrać mieli swój ulubiony kolor. Wybory były bardzo różne. Uczniowie zauważyli jednak pewne prawidłowości, chłopcy wybierali nieco inaczej niż dziewczynki. Ale jeden wniosek wypływa z pewnością. Jesteśmy kolorową klasą! Lubimy wiele kolorów!

1 komentarz: