czwartek, 12 marca 2015

Odczytujemy wskazania zegara

W bieżącym tygodniu uczymy się intensywnie odczytywać wskazania zegara. Robimy to różnymi sposobami.
Zegar na tablicy interaktywnej.Uczniowie podchodzą kolejno do tablicy i ustawiają wskazówki do wybranych godzin. Pokazują pełne godziny oraz połówki. Używają określenia wpół do 3, wpół do 5 ... Wielu uczniów potrafi odczytać już bardziej szczegółowe wskazania.
Codziennie gramy w BINGO ZEGAR! Bardzo przypadło do gustu pierwszoklasistom. Wytężają wzrok, ćwiczą percepcję wzrokową i trenują konkretną umiejętność. Dla tych, którzy opanowali podstawową umiejętność (pełne godziny i połówki), przygotowałam kolejny zestaw BINGO ZEGAR na wyższym poziomie.

Kolejnym etapem tej samej lekcji było wklejanie zegarów do zeszytu i zapisywanie obok, która to godzina? Zegary były różne. Wskazywały godziny na różnym poziomie. Uczniowie mogli wybrać te zegary, które znają i potrafią odczytać. Mogli też wybrać nowe, nieznane im jeszcze i dociekać, dopytywać, sprawdzać, konsultować. Bardzo ucieszył mnie fakt, że wielu tak właśnie wybrało. Chcą wiedzieć i umieć więcej. Nie boją się wyzwań.

A w domu pierwszoklasiści mogą grać w gry edukacyjne, które zgromadziłam dla nich w zakładce: STREFA UCZNIA. Umieściłam tam linki do siedmiu gier na różnych poziomach. Pokazałam je uczniom na zajęciach komputerowych w poniedziałek. Można grać i uczyć się. Na pewno każdy znajdzie tam coś dla siebie.
A jutro wielki finał, czyli....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz