poniedziałek, 19 stycznia 2015

Poniedziałek z piktografią

Trzy obrazki na tablicy. Uczniowie na dywanie z tabliczkami suchościeralnymi. I dużo liczenia! I tyle myślenia!
Dziś  układanie zabawek w sklepie w takiej właśnie kolejności:

Uczniowie odpowiadali na bardzo wiele pytań. Liczyli, rysowali, spierali się, kto ma rację. Oto niektóre pytania:
  • Jaka zabawka będzie na 10.miejscu, jaka na 20. lub 30. miejscu?
  • Jaka zabawka będzie na 100. miejscu?
  • Ile razy w pierwszej dwudziestce będzie żab? A ile kaczek?
  • Jakie zwierzątko pojawi się na 16. miejscu. Jakie na 25. miejscu?
  • Ile takich trójek muszę ułożyć, aby na półce było 30 zabawek.
  • Na jakich pozycjach kolejno będzie ustawiony łoś? 
Oto zapisy pierwszoklasistów:
 


Dziś obliczenia tłumaczy Ola:

1 komentarz:

  1. Droga Beato - podziwiam Twe pomysły i realizujących je uczniów! Pierwszoklasiści są niezwykle aktywni, zaangażowani i motywowani do nauki - bo piktografia to wspaniała zabawa i nauka! Pomyślałby ktoś, czy ta Nauczycielka nie przesadza, takie trudne zadania! Kto nie pozna możliwości swych uczniów, jak nie właśnie Wspaniała Nauczycielka! Widać, że nie ograniczacz dzieci, tylko je rozwijasz. Pozdrawiam Was serdecznie i jeszcze zajrzę do Was!

    OdpowiedzUsuń