środa, 3 grudnia 2014

Plastycznie i matematycznie

Tak właśnie minął nam ten dzień. Mieliśmy bardzo dużo pracy. Wykonywaliśmy  kartki świąteczne, bo będziemy wysyłać do naszych etwinningowych partnerów. Pierwszoklasiści realizowali własne pomysły i wykorzystywali własne materiały. Często dzielili się i wymieniali tym, co przynieśli na zajęcia. Dlatego powstały bardzo różnorodne kartki, bogate i kolorowe. Wszystkie otwierają się we właściwą stronę, wszystkie są estetyczne, dobrze skomponowane i staranne. Jutro zadecydujemy, które zostaną wysłane.
 Wykonaliśmy też karty z literą n, N do naszych albumów. Uczniowie zupełnie samodzielnie wykonują prace, korzystają ze swoich materiałów. Zróżnicowane tempo pracy nie pozwoliło nam w pełni dokończyć zadanie, część pozostało do zrobienia w domu.
I matematyka, która wyciszyła klasę po intensywnych plastyczno-technicznych zajęciach. Zadania z mięciutkimi gąbkowymi sześcianami. Bardzo dużo matematycznych działań:
  • dodawanie elementów w zakresie 27,
  • szukanie prawidłowości (ile klocków w danym kolorze, ile kolorów)
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej: układanie klocków według kodu liczbowego,
  • usprawnianie orientacji na kartce papieru: postaw klocek na muszce, na prawo do muchy postaw, na lewo, nad, pod , obok,
  • budowanie przestrzenne, określanie ilości poziomów, ilości klocków na danym poziomie,
  • dodawanie kilku składników: sumowanie klocków na trzech poziomach
  • usprawnianie orientacji przestrzennej poprzez słuchanie komendy wydanej przez kolegów,
  • budowanie z podanej liczby klocków (25),
  • i na koniec zabawa z muchą. Muchą był dziś czarny klocek, którym dzieci przesuwały po planszy.
A zadanie odkryte  w kalendarzu interaktywnym powędrowało dziś z dziećmi do domu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz