poniedziałek, 8 grudnia 2014

Cieplej, chłodniej, tyle samo...

Dokonywania pomiarów, posługiwanie się urządzeniami służącymi do mierzenia to bardzo ważne umiejetności w zakresie edukacji matematycznej .
Dziś na matematyce poznawaliśmy termometry. Uczniowie brali do ręki kolejne termometry, próbowali odczytywać ich wskazania. Niektórzy ogrzewali je w rękach i obserwowali, jak temperatura się podnosi. 
 Odczytywanie wskazań termometru to wcale nie taka łatwa sprawa!
 

Była też zabawa "Żywe termometry". Uczniowie spotykali się w parach i porównywali wskazania  termometrów. Mieli zawołać jednocześnie: CIEPLEJ! lub CHŁODNIEJ! lub TYLE SAMO!

Po jednej rundzie od razu wiedzieli, ilu uczniów ma takie same termometry, kto ma cieplej, kto chłodniej. Trzeba było zamienić termometry i zrobić kolejną rundę. Na razie tyle ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz