poniedziałek, 3 listopada 2014

Trzy w linii, czyli ...

... o poszukiwaniu związków.
Dziś gra matematyczna w ramach PROJEKTU PIKTOGRAFIA. Uczniowie grali w parach. Mieli do dyspozycji żetony, proste bączki (wykonane ze spinacza) i plansze z zestawu "Gramy w piktogramy". Zadanie polegało na tym, aby ułożyć trzy żetony  w linii, jak w grze kółko i krzyżyk, ale... No właśnie, aby znaleźć się na właściwym polu uczniowie musieli poszukiwać związków i wspólnych cech.
W trakcie gry uczyli się:

  • pracy w zespole (w parze),
  • klasyfikowania obiektów,
  • rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,
  • rozumienia sensu kodowania oraz dekodowania informacji,
  • odczytywania piktogramów,
  • przestrzegania reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej, w zabawie i w życiowych sytuacjach,
  • komunikowania się w języku ojczystym, kulturalnej rozmowy, wyjaśniania i aktywnego słuchania.
Było to pierwsze spotkanie z grą "Trzy w linii". Z pewnością kolejnym razem będzie jeszcze  bardziej twórczo. Byś może zmieni się strategia lub reguły gry. To się dopiero okaże.
 
 
 

1 komentarz:

  1. Jestem pod wrażeniem. Gratulacje. A może nasze klasy nawiązałyby współpracę? Serdeczności.
    klasa-d.blog.pl

    OdpowiedzUsuń