czwartek, 20 listopada 2014

Sprawdzamy zadanie domowe...

... sobie nawzajem. Uczniowie mieli do wykonania zadanie z matematyki. Pokolorować obrazki tak, aby różniły się czterema elementami. Kolejnego dnia poprosiłam, aby otworzyli ćwiczenia i w parach próbowali  (nawzajem) odnajdywać różnice. Spotykali się w różnych parach i analizowali, porównywali.
Jakie korzyści z takiej formy sprawdzania zadania domowego?
Po pierwsze otrzymałam od razu komunikat, że wszyscy uczniowie odrobili zadanie domowe. Mogłam sięgnąć po tablet i w Dojoclass wpisać wszystkim punkty pozytywne za wykonaną pracę.
Po drugie w trakcie "sprawdzania zadania domowego" wszyscy uczniowie są aktywni. Muszą być czujni i wytężyć wzrok, czasem dogadać się z autorem, co ten miał na myśli. Wchodzą w relacje między sobą, nawiązują kontakt  z różnymi osobami. Dyskutują. Sprawdzają. A nauczyciel może obserwować, słuchać i zrobić przy okazji kilka zdjęć...
 
 
 
 

1 komentarz:

  1. A jak wyrabia się zmysł kontroli, spostrzegawczość i do tego świetna zabawa. Brawo!

    OdpowiedzUsuń