środa, 29 października 2014

Porównywanie liczb

Dziś wprowadziliśmy znak nierówności. Porównywaliśmy liczebność elementów (jabłuszek) oraz  liczby. Były to liczby jednocyfrowe i dwucyfrowe. Po zapoznaniu się ze znakiem, uczniowie wykonywali samodzielnie ćwiczenia.
Przydała się dziś kserówka, kości do gry oraz ołówek. Uczniowie rzucali kostką, wpisywali liczby oraz znak nierówności. Już w pierwszej części niektórzy uczniowie poprosili o dwie kostki, bo chcieli uzyskiwać większe liczby. Niektórzy rzucali trzema kostkami.Każdy mógł wybrać dogodny dla siebie poziom i każdy sięgał po więcej...

 Uczniowie mogli zapisywać liczby za pomocą cyfr lub rysować kropeczki. Niektórzy korzystali z tej drugiej możliwości.
 Kuba Sz. podjął inne wyzwanie. Rzucał trzema kostkami i tworzył liczby trzycyfrowe, a następnie je porównywał.
Każdy więc pracował samodzielnie, w swoim tempie. Każdy miał prawo wyboru poziomu trudności. Wszyscy spróbowali  wejść na wyższy poziom, nawet wtedy, gdy trudność sprawiało im zapisywanie liczb.
Filip dostrzegł też prawidłowość w swoich zapisach. Ani razu na jego karcie nie pojawił się znak równości!

3 komentarze:

  1. Bardzo mi się podoba. Wykorzystam, bo Grześ też liczy w wyższych zakresach. Pozdrawiam pierwszaki i Ciebie, Beatko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko! To jest tzw. "aktywna kserówka". Były kostki, gra. A kserówka to tylko plansza. Oby takich dodatkowych kart więcej. Fajny pomysł. Ja przeredagowałam ja na "Trzy kostki", bo tyle wykorzystamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się z każdego nowego pomysłu, a najbardziej z tego, że ksero wreszcie odpoczywa, a dzieciakom główki intensywnie pracują. Gratuluję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń